نکات مهمی که برای کار با کوینکس باید بدانید

نکات مهمی که برای کار با کوینکس باید بدانید

 

کوینکس یک صرافی ارز رمزنگاری شده است که در دسامبر 2017 راه اندازی شد و دفتر مرکزی آن در هنگ کنگ میباشد. هدف آن ساخت یک بستر ارز رمزپایه بسیار مطمئن ، کاربر پسند ، کم هزینه و پرسرعت برای تجارت طیف گسترده ای از ارزهای رمزپایه با استفاده از سیستم انطباق تجارت اختصاصی آن است. از چندین زبان پشتیبانی می کند و از بیش از 100 کشور کاربر را می پذیرد. کوینکس هنوز در هیچ قانونی ثبت نشده است.

کوینکس اعلام کرده است که از دارایی های مشتری در هیچ جای دیگری استفاده نخواهد کرد و 100٪ آنها محفوظ است. به همین دلیل ، برداشت سریع انجام می شود و کاربران در مدت چند دقیقه نسبتاً سریع وجه خود را دریافت می کنند.

این بررسی کوینکس جنبه های مختلفی را تجزیه و تحلیل می کند تا یک نمای کلی و جامع از مبادله و خدمات آن به شما ارائه دهد. اگرچه انتخاب کلیک تمام تلاش خود را می کند تا اطلاعات دقیق را در اختیار شما قرار دهد و آن را به طور مرتب به روز کند ، اما ما اکیداً توصیه می کنیم برای هرگونه به روزرسانی که بعداً رخ می دهد به سایت coinex.com مراجعه کنید.

 

ایجاد حساب کاربری در کوینکس

 

آیا صرافی کوینکس امن است؟

از آنجا که کوینکس نسبتاً جدید است و تاکنون هیچ گونه تلاش برای هک نشده است ، بنابراین می توان آن را بی خطر دانست. حتی اگر صرافی هیچگونه ویژگی امنیتی پیشرفته ای ارائه ندهد (مانند نظارت بر IP) ، گزینه استاندارد 2FA را برای محافظت از وجوه مشتریان فراهم می کند. همچنین ، از فاکتورهای امنیتی مانند استراتژی چند امضایی و HTTPS برای محافظت کامل از منابع مالی مشتریان و محافظت از داده ها استفاده می کند. بطوریکه شما برای ارسال پول نیاز دارید که تاییده از پیامک تلفن همراه و ایمیل را انجام دهید.

امنیت کوینکس

صرافی کوینکس

صرافی کوینکس یک ارائه دهنده خدمات مبادله ارز دیجیتال جهانی است که با استفاده از موتور تطبیق پرسرعت خود می تواند حداکثر 10 هزار تراکنش در ثانیه را پردازش کند. از این رو ، می تواند به سرعت معاملات ارز رمزنگاری شده را پردازش کند تا کاربران بتوانند ظرف چند دقیقه واریز / برداشت وجه کنند. متأسفانه ، خرید رمزنگاری با فیات با کوینکس امکان پذیر نیست.

 

کوینکس چگونه با صرافی های دیگر مقایسه می شود؟

کوینکس در برابر بایننس

 

کیف پول کوینکس

کوینکس یک کیف پول کامل مانند ارز Coinbase با کیف پول رمزنگاری سفارشی خود ندارد. کیف پول کوینکس می تواند برای واریز سکه به طور موقت ، برای اهداف تجاری استفاده شود. به شما امکان دسترسی به کلید خصوصی خود داده نمی شود ، بلکه فقط به آدرس کیف پول عمومی خود دسترسی خواهید داشت. توصیه می شود برای ذخیره ارزهای رمزپایه خود از کیف پول های سخت افزاری مانند Ledger Nano S یا Trezor استفاده کنید. کیف پول ارائه شده توسط Coinbase نیز گزینه خوبی برای ذخیره بیت کوین و سایر آلت کوین ها برای حجم کم است.

 

حساب کاربری کوینکس

ایجاد یک حساب کاربری در کوینکس بسیار ساده است و در عرض یک یا دو دقیقه قابل انجام است. از آنجا که هیچ محدودیت جغرافیایی تعیین نکرده است ، هر کسی می تواند فقط با ارائه آدرس ایمیل در کوینکس حساب ایجاد کند. درصورتی که کاربران گذرواژه خود را فراموش کنند ، پس از کلیک بر روی پیوند “رمز عبور خود را فراموش کرده اید” که در صفحه ورود به سیستم وجود دارد ، می توانید با وارد کردن کد تأیید دریافت شده در ایمیل خود ، آن را به راحتی تنظیم کنید. پس نگران فراموش کردن رمز عبور خود نباشید. فقط برای بازیابی رمز عبور حتما ایمیل استفاده شده برای ثبت نام و رمز عبور ایمیل خود را بیاد داشته باشید چون برای رمز عبور لینکی به آدرس ایمیل شما ارسال میشود.

 

نحوه ثبت نام در کوینکس

ثبت نام در کوینکس

برای ایجاد یک حساب کاربری در کوینکس، موارد زیر را انجام دهید.

در عرض چند دقیقه ، باید کد احراز هویت را از طریق ایمیل از تیم کوینکس دریافت کنید. آن کد را در قسمت “کد تأیید ایمیل” وارد کنید و پس از موافقت با شرایط برای پایان کار ایجاد حساب خود ، روی دکمه “ثبت نام” کلیک کنید.

تبریک می گویم! شما با موفقیت حساب خود را در کویکس ایجاد کرده اید.

 

ایجاد حساب کاربری در کوینکس

 

پشتیبانی کوینکس از موبایل

صرافی کوینکس به طور طبیعی به عنوان یک برنامه تلفن همراه نیز در دسترس است. شما میتوانید آن را به صورت رایگان در AppStore برای iPhone یا Google Play برای Android دانلود کنید.

 

نحوه ورود به سیستم کوینکس

برای ورود به حساب کوینکس خود ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • بر روی آدرس ورود به کوینکس کلیک کنید.
  • آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه ، گذرواژه خود را وارد کنید و روی دکمه “ورود به سیستم” کلیک کنید.
  • به دلیل کلاهبرداری فیشینگ ، کوینکس پیامی را نمایش می دهد که از شما می خواهد URL مورد بازدید خود را دوباره بررسی کنید.
  • پس از تکمیل پازل Captcha ، به سیستم حساب خود وارد خواهید شد.

 

شرایط تأیید

کوینکس به کاربران اجازه می دهد بدون ارائه هر نوع اسنادی تجارت خود را آغاز کنند. حتی اگر هنوز محدودیتی برای سپرده گذاری تعیین نکرده باشد ، محدودیت برداشت براساس سطح راستی آزمایی (پایه یا پیشرفته) متفاوت است. برای تأیید حساب عمومی ، کاربران باید یک شناسه معتبر صادر شده توسط دولت خود ، گذرنامه یا گواهینامه رانندگی ، یک تصویر سلفی با داشتن شناسنامه و بیانیه ای با متن نوشته شده “CoinEx” همراه با تاریخ ارائه شده ارائه دهند. اسناد مورد نیاز برای تأیید حساب پیشرفته را می توانید در صفحه حساب خود یافت کنید.

برای بهبود امنیت معاملات ، صرافی به شدت به کاربران توصیه می کند 2FA را از طریق پیام کوتاه یا برنامه GA (Google Authenticator) فعال کنند.

 

نحوه واریز سکه (coin) در کوینکس

قبل از شروع تجارت با کوینکس ، کاربران باید هر ارز رمزنگاری شده ای مانند BCH ، BTC ، ETH و غیره را برای خرید سایر altcoins یا رمز ارزها واریز کنند. علاوه بر این ، کاربران باید حداقل سکه های ذکر شده در بخش “هزینه ها” را واریز کنند (به راحتی با پیمایش در صفحه کاربری خود این مورد را مشاهده کنید). تقریباً 6 یورو برای بیت کوین است. برای واریز وجه:

 

وارد حساب کوینکس خود شوید و روی پیوند “Assets” واقع در نوار پیمایش کلیک کنید و گزینه Depost را انتخاب کنید.

نام سکه (به عنوان مثال USDT) را در کادر “Coin Type” انتخاب کنید.

در Protocol Type گزینه USDT-TRC20 را انتخاب کنید.

آدرس ودیعه سکه ای را که انتخاب کرده اید کپی کنید. (به عنوان مثال USDT)

اکنون ، باید این آدرس را روی کیف پول وارد کنید یا از جایی که سکه ها را ارسال می کنید ، مبادله کنید. اگر کیف پول شما دارای برنامه تلفن همراه است ، می توانید از کد QR برای درج آدرس استفاده کنید.

هنگامی که معامله شما در شبکه بلاک چین تأیید شد ، بودجه موجود در کیف پول کوینکس شما قابل استفاده است که می تواند برای خرید سایر altcoins یا رمز ارزها استفاده شود.

برای شارژ کردن حساب کاربری خود در کوینکس ابتدا سعی کنید در یک صرافی ایرانی ارز تتر را خریداری کنید و تترهای خریداری شده را در بستر ترون (TRC20) که کارمزد کمتری برای ارسال دریافت میکند به حساب خود در کوینکس انتقال دهید.

 

انتقال ارز از صرافی ایرانی به کوینکس

شما بعد از اینکه تتر یا هر رمز ارز دیگه ای را خریداری کردید، در کوینکس بخش منو قسمت Assets بر روی گزینه  Deposit کلیک کنید و بعد از وارد شدن به بخش مربوطه گزینه USDT-TRC20 را انتخاب کنید و آدرس تولید شده را کپی کنید و در کیف پول خود در صرافی ایرانی در بخش آدرس کیف پول، آدرسی که کپی کرده اید را وارد کنید تا ارز مورد نظر شما به حسابتان در کوینکس منتقل شود.

اگر تمامی موارد بالا را بدرستی انجام داده باشید در مدت زمان کوتاهی مثلا 3-4 دقیقه حساب شما شارژ شده و میتوانید برای خرید هر نوع رمز ارزی اقدام کنید.

 

ثبت نام در کوینکس

 

نحوه خرید ارز دیجیتال در کوینکس

کاربران می توانند همه ارزهای رمزپایه پیشرو مانند ETH ، ETC ، LTC ، XRP و موارد دیگر را از کوینکس مبادله یا معامله کنند.

این مثال نحوه خرید شیبا اینو (SHIBA INU) را با استفاده از دلار/تتر (USDT) نشان می دهد. فرض بر این است که کاربر قبلاً USDT را در حساب کوینکس خود واریز کرده است.

خرید شیبا در کوینکس

وارد حساب کوینکس خود شوید و روی پیوند “exchange” واقع در نوار پیمایش کلیک کنید.

جفت ارز را انتخاب کنید. (SHIB / USDT).

با کلیک روی برگه مربوطه ، نوع سفارش را انتخاب کنید. (در تصویر بالا می توانید نمونه ای از سفارش Market را مشاهده کنید)

مقدار USDT مورد نظر برای مبادله یا مقدار SHIB موردنظر برای خرید را وارد کنید و روی دکمه “خرید SHIB” کلیک کنید.

تبریک می گویم! شما اولین سفارش خود را برای SHIB قرار داده اید. پس از انجام معامله ، SHIB در کیف پول در دسترس خواهد بود. می توانید وضعیت سفارش خود را در «سابقه سفارش» مشاهده کنید.

 

ویدئو آموزشی خرید ارز در کوینکس

 

نمایشگر ویدیو

00:00
00:53

 

نحوه پرداخت وجه نقد در کوینکس

شما نمی توانید با ارز فیات از کوینکس پول نقد کنید اما می توانید وجه را به صرافی یا کیف پول دیگری ارسال کنید. محدودیت برداشت براساس سطح تأیید (اساسی یا پیشرفته) متفاوت است. کوینکس همچنین برای هر ارز رمزنگاری شده حداقل مبلغ برداشت را تعیین کرده است. برای دانستن مقادیر دقیق ، کافی است به پایین صفحه اصلی آنها بروید. قبل از ثبت درخواست برداشت ، کاربران باید اطمینان حاصل کنند که مقدار آنها از حداقل مقدار برداشت بیشتر است.

کوینکس سه نوع برداشت را ارائه می دهد

  • کیف پول دیگری
  • مبادله
  • یک حساب کوینکس دیگر

 

برای ارسال وجوه خود:

وارد حساب کوینکس خود شوید و روی پیوند “Assets” در نوار پیمایش کلیک کنید و گزینه withdraw را انتخاب کنید.

نام ارز را در کادر «Coin type» انتخاب کنید و در قسمت Withdrawal Address آدرس حسابی که به آن میخواهید پول انتقال دهید را وارد کنید.

در قسمت Actual مقداری را که میخواهید انتقال دهید را وارد کنید.

در آخر بر روی Submit کلیک کنید.

نکته مهم: مطمئن شوید که در قسمت Protocol Type حتما بستر ترون (USDT-TRC20) را انتخاب کنید تا برای ارسال کارمزد کمتری از شما کسر شود.

پس از انجام معامله ، سکه ها به آدرس رمزنگاری شده ارسال می شوند. وضعیت برداشت ها از تاریخ سفارش قابل بررسی است.

 

ارزهای رمزپایه پشتیبانی شده در کوینکس

صرافی کوینکس به اعضای خود این امکان را می دهد تا تعداد زیادی رمز ارز و رمز ارز را خریداری کنند.

برترین ارزهای رمزپایه ذکر شده در صرافی در زیر آورده شده است

 

Bitcoin (BTC) ، Ethereum (ETH) ، Litecoin (LTC) ، Ethereum Classic (ETC) ، Bitcoin Cash (BCH) ، Dash (DASH) ، Ripple (XRP) ، Monero (XMR) ، Cortex (CTXC) ، رمز EOS ( EOS) ، Zcash (ZEC) ، گولم (GNT) ، Qtum (QTUM) ، NEO (NEO) ، Bytom (BTM) ، پروژه 0x (ZRX) ، سکه USD (USDC) ، Tether (USDT) ، CoinEx Token (CET) ، شبکه Banyan (BBN) ، Bitcoin Unlimited (BTU) ، Bitcoin Candy (CDY) ، CyberMiles (CMT) ، DACC (DACC) ، Decred (DCR) ، Dogecoin (DOGE) ، Egretia (EGT) ، eosDAC (EOSDAC) ، FuzeX (FXT) ، Hydro Protocol (HOT) ، Hshare (HSR) ، Hydro (HYDRO) ، BitKan (KAN) ، Linfinity (LFT) ، Loom Network (LOOM) ، MassGrid (MGD) ، Nano (NANO) ، بدون BS Crypto ( NOBS) ، OneLedger (OLT) ، OmiseGO (OMG) ، RChain (RHOC) ، Seele (SEELE) ، SEER (SEER) ، SoPay (SOP) ، TokenClub (TCT) ، TRON (TRX).

 

بروزرسانی: کوینکس اکنون از IOTA نیز پشتیبانی می کند (2019/05/14)

البته اخیرا رمز ارزهای جدیدی در کوینکس قابل معامله هستند که برخی از آنها در بالا ذکر نشده. شما با جستجو در کوینکس میتوانید ارز های مورد نظر خود را جستجو کنید که در صورت موجود بودن به معامله با آنها بپردازید.

 

کشورهای پشتیبانی شده در کوینکس

صرافی کوینکس از همه کشورهای جهان از جمله اتحادیه اروپا ، انگلیس ، ایالات متحده ، استرالیا و کانادا کاربران را می پذیرد.

صرافی کوینکس هیچ کشوری را از تجارت در سیستم عامل خود خارج نکرده است حتی ایران. (براساس اطلاعات موجود در وب سایت رسمی آن).

شما بدون نیاز به فیلتر شکن میتوانید وارد حساب کاربری خود شوید و به معامله بپردازید. البته بایننس از صرافی هایی میباشد که ایران را تحریم نموده و هر IP که از طرف ایران قصد وارد شدن به حساب کاربری خود را داشته باشد آن را بلوکه میکند و دیگر نمیتواند وارد آن شود.

 

هزینه ها، کارمزدها و محدودیت های مبادله ای در کوینکس

هر صرافی ارز رمزنگاری شده ساختار و محدودیت های خاص خود را دارد و کوینکس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

هزینه ها

کوینکس برای هر معامله انجام شده از حساب شما هزینه ای کسر می کند و ساختار هزینه آنها در زیر آورده شده است.

 

هزینه های تجارت

صرافی کوینکس بر روی مدل سازنده / گیرنده کار می کند و برای هر معامله هزینه ثابت 0.1٪ را دریافت می کند. اگر کاربر با استفاده از توکن صادر شده توسط کوینکس به نام CET هزینه تراکنش را پرداخت می کند ، 50٪ تخفیف برای کارمزد اعمال می شود. CET رمز اختصاصی کوینکس است.

 

هزینه های واریز و برداشت

کوینکس هیچ مبلغی را برای سپرده گذاری سکه کسر نمی کند. در عوض ، برای همه altcoins و رمز ارزهای رمزپایه موجود ، به استثنای BCH ، هزینه برداشت را می گیرد. برای BTC CoinEx 0.0001 هزینه برداشت BTC دارد که تقریباً 0.50 یورو است.

 

محدودیت ها

برای حداکثر میزان ارزهای رمزپایه ای که می توان در کوینکس برداشت یا سپرده گذاری کرد ، محدودیتی وجود ندارد. با این وجود حداقل محدودیت هایی را برای سپرده گذاری یا برداشت ارزهای دیجیتال تعیین کرده است. برای محبوب ترین سکه ها می توانید به جدول زیر مراجعه کنید.

جدول کارمزد رمز ارزها در کوینکس

محدودیت برداشت 24 ساعته در کوینکس بسته به سطح تأیید حساب شما متفاوت است. اگر شماره تلفن همراه یا Google Authenticator خود را اضافه کرده باشید ، 10000 دلار است ، در حالی که برای حساب های اصلی ، محدودیت 1.000.000 دلار است. برای دارندگان حساب پیشرفته محدودیت برداشت 24 ساعته وجود ندارد.

برای حساب های “Basic ID Verified” ، محدودیت معاملات حاشیه CoinEx 5X است.

 

روش های پرداخت پشتیبانی شده در کوینکس

در حال حاضر ، کوینکس فقط از تجارت رمزنگاری به رمزنگاری پشتیبانی می کند. این روشهای پرداخت فیات مانند کارت اعتباری یا نقدی و انتقال SEPA را نمی پذیرد. اگر می خواهید ارزهای رمزنگاری شده را فوراً با استفاده از کارت اعتباری یا بدهی خریداری کنید ، می توانید مبادلاتی مانند Changelly یا Coinmama را امتحان کنید. در مورد خرید altcoins از طریق بانک یا انتقال SEPA ، Coinbase بهترین صرافی برای استفاده است.

 

امنیت کوینکس

برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز ، کوینکس از طریق SMS یا Google Authenticator محافظت از (Two Factor Autenthication) 2FA را ارائه می دهد تا معاملات بدون وارد کردن گذرواژه یکبار مصرف مبتنی بر TOTP کامل نشود) اگر پشتیبانی پیامکی برای کشور شما در دسترس نیست ، برای دریافت کدهای تأیید اعتبار باید از برنامه Google Authenticator استفاده کنید. علاوه بر 2FA ، صرافی همه داده ها و اطلاعات را از طریق یک شبکه امن HTTPS منتقل می کند. همچنین ، کوینکس با ذخیره سازی آنها در کیف پول های سردخانه ، حداکثر حفاظت را از سرمایه های مشتریان خود تضمین می کند.

صرافی کوینکس به کاربران پیشنهاد می کند رمزهای عبور قوی برای حساب های خود ایجاد کنند. این قدرت رمز عبور را نشان می دهد ، بنابراین کاربران می توانند متناسب با آن تغییرات ایجاد کنند.

 

پشتیبانی مشتری کوینکس

در صورت بروز هرگونه مشکل در حساب خود ، تنها روش تماس با تیم پشتیبانی آنها ارائه تیکت پشتیبانی است. برای این کار باید به پایین گوشه سمت راست بروید و “Ticket” را در بخش پشتیبانی انتخاب کنید. برای سوالات عمومی ، کاربران می توانند به سوالات متداول موجود در همان بخش موجود در وب سایت کوینکس مراجعه کنند.

 

مزایای کوینکس

  • هزینه های پایین تجارت
  • پشتیبانی از 50 جفت معاملاتی
  • برداشت با سرعت بالا
  • برای معامله رمزنگاری ها اسنادی لازم نیست
  • 50٪ تخفیف برای استفاده از CET
  • چند زبانه بودن

 

معایب کوینکس

  •  ارزهای فیات را قبول نمی کند
  • بدون پشتیبانی از چت زنده / تلفنی

 

چگونگی انتقال ارز بین حساب‌های داخلی کوینکس

اگر قصد انتقال رمزارز به حساب دیگر را دارید و چنانچه حساب دوم نیز در کوینکس باشد ، توصیه می شود از [انتقال بین کاربر] بدون هزینه برداشت استفاده کنید.

  • بعد از وارد شدن در کوینکس روی [Assets] کلیک کنید

کوینکس و نکاتی که باید رعایت شود

 

USDT-TRC20 را به عنوان مثال در نظر بگیرید

  • نوع سکه را جستجو کنید [USDT]
  • روی انتقال عادی [Normal Transfer] کلیک کنید
  • نوع پروتکل انتقال بین کاربر [Inter-User Transfer] را انتخاب کنید
  • حساب CoinEx گیرنده (ایمیل/تلفن همراه) را وارد کنید
  • مبلغ برداشت [Withdrawal Amount] را وارد کنید
  • پس از تأیید روی [Submit] کلیک کنید

کوینکس و نکاتی که باید رعایت شود

 

بر اساس شرایط اتصال 2FA، برای تأیید [کد SMS] یا [کد احراز هویت Google] را وارد کنید

کوینکس و نکاتی که باید رعایت شود

 

به ایمیل ثبت شده شما در کوینکس یک ایمیل سیستم با عنوان [CoinEx confirm] جهت تایید ارسال میشود، پس از بررسی مجدد مبلغ برداشت و آدرس برداشت ، روی [تأیید مجدد] کلیک کنید.

نکته: برای امنیت بیشتر ، لینک ارسال شده به ایمیل فقط 30 دقیقه معتبر است. اگر این عمل را انجام نداده اید روی دکمه Reconfirm کلیک کنید تا یک ایمیل دیگه برای شما ارسال شود.

کوینکس و نکاتی که باید رعایت شود

 

هنگامی که صفحه به صفحه [Confirm Withdrawal] منتقل می شود ، لطفاً پس از تأیید روی [Authorize] کلیک کنید تا درخواست برداشت با موفقیت ارسال شود.

کوینکس و نکاتی که باید رعایت شود

پس از اتمام مراحل فوق ، برداشت شما با موفقیت ارسال می شود. لطفاً از گیرنده خود بخواهید حساب خود را بررسی کند.

 

نتیجه بررسی کوینکس

یکی از مزایای اصلی کاربران کوینکس این است که می توانند ناشناس بمانند و در وقت صرفه جویی کنند زیرا نیازی به ارائه هیچ سندی ندارند. به دلیل موتور تجارت پرسرعت ، کاربران می توانند به سرعت سپرده گذاری یا برداشت کنند. تا آنجا که بورس ادعا می کند برداشت های کوچک در کمتر از 5 دقیقه پردازش می شود. در مورد هزینه ها ، کوینکس فقط هزینه تولید کننده / گیرنده اسمی را کسر می کند. تنها عیب کوینکس عدم پشتیبانی از ارزهای فیات است. به طور کلی ، بررسی کوینکس ما استفاده از این ارز را برای تجارت ارزهای رمزپایه توصیه می کند!

 

ورود به کوینکس