جدیدترین روش های درمان ژنیکوماستی2022

ژنیکوماستی چگونه درمان می‌شود؟

در بسیاری از موارد، بزرگ شدن سینه در مردان یا ژنیکوماستی به مرور زمان برطرف می‌شود و نیازی به درمان ندارد. هر چند، در صورتی که ژنیکوماستی در نتیجه یک بیماری یا شرایط خاص مانند سوء تغذیه یا پرکاری تیروئید ایجاد شده باشد، به منظور درمان این عارضه ابتلا باید عامل ایجاد کننده را با روش‌های درمانی برطرف نمود. در صورتی که شما داروهایی مصرف می‌کنید که ممکن است سبب ژنیکوماستی شود، ممکن است به توصیه پزشک برای مدتی لازم باشد مصرف آن دارو را قطع کرده و یا آن را با دارویی دیگر جایگزین کنید. در بزرگسالانی که ژنیکوماستی علت واضحی بجز تغییرات طبیعی هورمونی ندارد، پزشک ممکن است در دوره‌های شش ماهه فرد را زیر نظر بگیرد تا روند کاهش یا افزایش رشد سایز سینه در مردان را بررسی کند. ژنیکوماستی معمولاً در طی دو سال و بدون نیاز به هیچ درمانی از بین می‌رود.

در صورتی که ژنیکوماستی به طور خود به خود درمان نشود و یا سبب درد یا علائم آزار دهنده شود، ممکن است از روش‌های زیر برای درمان آن استفاده شود.

جدیدترین روش های درمان ژنیکوماستی 2022
جدیدترین روش های درمان ژنیکوماستی 2022

۱)مصرف دارو

داروهایی که برای درمان سرطان سینه یا سایر بیماری‌ها استفاده می شود ممکن است در درمان ژنیکوماستی در مردان تأثیرگذار باشد. این داروها عبارتند از:

– تاموکسیفن

– و آروماتازها از جمله آناستروزول

اگرچه این داروها دارای تأییدیه سازمان غذا و دارو هستند، به طور مشخص برای درمان افراد مبتلا به ژنیکوماستی مورد تأیید قرار نگرفته‌اند.

۲)عمل جراحی ژنیکوماستی چگونه است:

در صورتی که بزرگ شدن سینه در مردان بیش از حد باشد و سبب آزار و اذیت روحی آنها شود ، پس از طی درمان‌های اولیه و بنابر تشخیص پزشک، ممکن است از یکی از روش‌های جراحی زیر برای درمان آن استفاده گردد:

– لیپوساکشن: در این جراحی چربی‌های بافت سینه برداشته می‌شود اما این جراحی تأثیری روی بافت غددی پستان ندارد.

– ماستکتومی: این نوع جراحی با هدف حذف بافت‌های غددی پستان انجام می‌شود. این جراحی معمولاً از طریق ایجاد برش‌های کوچک روی سینه انجام می‌شود. در روش‌های کمتر تهاجمی، مدت زمان ریکاوری پس از عمل ماستکتومی کوتاه‌تر است.

منبع: مگ تهران ژنیکوماستی